Název: Name: | SPAD S.VII C.1 | SPAD S.VII C.1 |
Originální název: Original Name: | SPAD S.VII C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Société Pour L'Aviation et ses Dérivés, Paris DD.MM.191R-DD.MM.191R Blériot Aéronautique, Suresnes DD.MM.191R-DD.MM.191R Avionnerie Kellner et ses Fils, Billancourt DD.MM.191R-DD.MM.191R Les Ateliers d'Aviation L. Janoir, Saint-Ouen DD.MM.1916-DD.MM.191R Société d'Etudes Aéronautiques, Suresnes DD.MM.191R-DD.MM.191R Les Ateliers de Construction Régy Frères, Paris DD.MM.191R-DD.MM.191R Les Ateliers de Construction d'Appareils d'Aviation Roger Sommer, Levallois-Perret DD.MM.191R-DD.MM.191R Grémont Aéronautiques, ? DD.MM.191R-DD.MM.191R Construction Aéronautique Edmond De Marçay, Bordeaux DD.MM.1917-DD.MM.191R Bleriot & SPAD Aircraft Works Ltd., Addlestone DD.MM.1916-DD.MM.191R Mann, Egerton & Co., Ltd., Norwich DD.MM.191R-DD.MM.191R Akciová společnost Dux, Moskva DD.MM.191R-DD.MM.191R Royal Siamese Aeronautical Service Workshops, Don Muang | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~ 6000 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5101) kg | 1124 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 740 kg | 1631 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 7,810 m | 25ft 7,48in |
Délka: Length: | 6,080 m | 19ft 11,37in |
Výška: Height: | 2,200 m | 7ft 2,6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,85 m2 | 192.14 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 38,74 kg/m2 | 7.93 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Aa kapalinou chlazený vidlicový omiválec o výkonu 110 kW (150 k) při 2 000 ot/min a později Hispano-Suiza 8Ab kapalinou chlazený vidlicový omiválec o výkonu 132,4 kW (180 k) při 2 100 ot/min. Vrtule dvoulistá dřevěná | Hispano-Suiza 8Aa, eight-cylinder water-cooled Vee-engine rated at 148 hp at 2,000 rpm for take-off and later Hispano-Suiza 8Ab, eight-cylinder water-cooled Vee-engine rated at 177.5 hp at 2,100 rpm for take-off, driving a two-blade wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 136 l | 30 Imp gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2122) km/h v 2100 m | 131.7 2) mph in 6890 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 187 km/h v ? m | 116.2 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,58 m/s | 901.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5.423) min do 2000 m | 5.423) min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 65504) m | 21490 4) ft |
Dolet: Range: | 360 km | 223.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm | One fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | S motorem Hispano-Suiza 8Aa (prvních cca 254 strojů): 1) 500 kg 2) 187 km/h 3) 6 min 40 s 4) 5335 m | With Hispano-Suiza 8Aa (first cca 254 machines): 1) 1102 lb 2) 116.2 mph 3) 6 min 40 s 4) 17500 ft |
Zdroje: Sources: | Green, William and Swanborough, Gordon. The Complete Book of Fighters, str.542-543,. New York, Smithmark, 1994. ISBN 0-8317-3939-8. Jiří Vraný, Zdeněk Hurt, Ilustrovaná historie letectví, Mikojan MiG 17, Hawker Hurricane Mk.I., Spad VII, XII, XIII, 1. vydání, Edice triáda, Naše vojsko, rok 1989, ISBN 80-206-0125-2 www.historyofwar.org www.flugzeuginfo.net http://www.airwar.ru/enc/fww1/spads7.html archiv autora |